Strona wygasła! pl.mfirma.eu

Twoja strona nadal znajduje się na serwerze pl.mfirma.eu, ale nie jest widoczna w Internecie dla innych użytkowników. Aby móc w pełni korzystać ze wszystkich funkcji naszego serwisu skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Ok

KIEDY NALEŻY WYMIENIĆ OPONY - Porady Eksploatacyjne


                             

 

 

W PRZYPADKU OPON ZIMOWYCH

 

 

ZALECAMY MONTAŻ GDY TEMPERATURA SPADA DO 7 STOPNI CELSJUSZA W CIĄGU DNIA OPONA ZIMOWA RÓŻNI SIĘ ZNACZNIE OD OPONY LETNIEJ POSIADA WIĘCEJ NACIĘĆ TAK ZWANYCH LAMELI JEJ PROTEKTOR JEST SKONSTRUOWANY TAK ABY PORADZIĆ SOBIE NA ŚNIEGU GUMA UŻYTA DO PRODUKCJI OPONY ZIMOWEJ JEST PRZYSTOSOWANA DO NISKICH TEMPERATUR JEŻELI WIĘC TEMPERATURA W CIĄGU DNIA SPADNIE DO 7 STOPNI MOŻE OKAZAĆ SIĘ ŻE OPONA LETNIA NIE PORADZI SOBIE W GODZINACH RANNYCH PÓŹNO WIECZORNYCH LUB NOCNYCH GDY TEMPERATURA MOŻE BYĆ BLISKO ZERA LUB PONIŻEJ ZERA

 

 

W PRZYPADKU OPON LENICH

 

 

ZALECAMY MONTAŻ GDY TYLKO ZAKOŃCZĄ SIĘ PRZYMROZKI A TEMPERATURA W CIĄGU DNIA PRZEKRACZA 15 STOPNI CELCIUSZA GUMA UŻYTA DO PRODUKCJI OPON ZIMOWYCH JEST O WIELE BARDZIEJ MIEKKA OD GUMY UŻYTEJ DO PRODUKCJI OPON LETNICH W TEMPERATURACH MOCNO DODATNICH OPONA ZIMOWA MA ZNACZNIE DŁUŻSZĄ DROGE HAMOWANIA SZYCIEJ SIE ZURZYWA I NIE MA DOBREJ PRZYCZEPNOŚCI NA MOKREJ NAWIESZCHNI

 

 

Weź bezpieczeństwo w swoje ręce

 

 

Opony stanowią jedyne połączenie samochodu z drogą

 

- przenoszą ciężar samochodu

- reagują na ruch kierownicy

- niwelują nierówności drogi

 

Montuj nowe lub mniej zużyte opony na tył

 

Opony mniej zużyte montowane na tylną oś to optymalne bezpieczeństwo

 

- zmniejszają ryzyko obrucenia się samochodu wokół własnej osi na mokrej nawieszchni w przypadku nagłego hamowania lub jazdy po łuku

- lepsze panowanie nad pojazdem w trudnej sytuacji

 

Unikaj przykrych niespodzianek

 

Głębokość bieżnika mniejsza niż 1.6 mm

  to niebezpieczeństwo i wykrocznie drogowe

 

Sprawdzaj wyważenie kół

 

Złe wyważenie powoduje szybsze zużycie opon i elementów zawieszenia 

 

- zmniejsza  przebieg opon i komfort  jazdy

 

 

Sprawdzaj ciśnienie w oponach

 

Niewłaściwe ciśnienie w oponie powoduje przedwczesne zużycie bieżnika i ryzyko wystrzału opony

 

UWAGA : powietrze uchodzi z opony w sposób naturalny zaleca się więc sprawdzać ciśnienie w oponach na zimno raz w miesiącu i przed każdą długą podrużą

Ciśnienie zaniżone o 30 % zmniejsza  przebieg o połowę

 

 

Dokręcaj śróby kluczem dynamometrycznym

 

Dokręcenie śrób kluczem dynamometrycznym ułatwia demontaż koła chroni przed uszkodzeniem felgi i śruby

 

Wymieniaj zawór przy każdej zmianie opon

 

- szczelność opony

- trwałość opony

- utrzymanie właściwego ciśnienia w oponie

 

Sprawdzaj geometrię

 

Niewłaściwa geometria  to nieregularne zużycie opon

 Zaleca się sprawdzać geometrię kół aby :

 

- samochód  właściwie  trzymał  się  drogi

- poprawić  trakcję  auta

- zminimalizować  zużycie  opon  i  mechanizmów

- oszczędzać paliwo

 

Zdemontuj oponę i sprawdź jej stan

 

Naprawa bez demontażu to ryzyko wystrzału

 Zaleca się demontować opony w celu :

 

- oceny stanu rzeczywistego opony

- oceny naprawy , jaka powinna być wykonana

 

Dbaj o właściwe przechowywanie opon

 

Niewłaściwe przechowywanie opon to przyspieszone stażenie sie opony

 

- przechowywać opony w pomieszczeniu zamkniętym chronić przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych , substancji chemicznych oraz wysoką temperaturą

- regularnie sprawdzać stan opony zapasowej

 

Montuj zawsze 4 opony zimowe

 

Zamontowane 4 opony zimowe to zwiększone prawdopodobieństwo uniknięcia poślizgu zalecamy montować 4 opony zimowe aby:

 

- zmniejszyć ryzyko obrotu wokół własnej osi

- zmniejszyć ryzyko utraty przyczepności

- zapewnić idealne prowadzenie samochodu

- lepiej przenosić trakcję

 

 

 

 

Kod HTML/javascript

 

 

Kod HTML/javascript